11 tendințe și strategii de marketing

storytelling-18642

poza de aici

Ideile de mai jos sunt mai ales valabile pentru acel sector atât de neglijat de către literatura de specialitate: companiile locale, brandurile mici, dar în creștere, antreprenorii cu bugete limitate dar dornici să se distingă.

Sunt idei rezultate din discuțiile pe 2014 cu antreprenori, dar și cu alți profesioniști: sociologi, designeri, experți social media. M-au ajutat, desigur, și câteva lecturi de vacanță (forbes.com, trendwatching.com, inc.com, russellsgroup.com, vilual.ly).

Un lucru este clar: tendințele în marketing cu adevărat aplicabile de către IMM-urile românești în 2015 au fost considerate inovații sau noutăți acum 2-3 … Citeste tot

Anul 2014 în pozele mele

DSC_0427

Între zăpada de ianuarie de 40 cm și apusul de Vama Veche de septembrie nu stau decât câteva gâze, alte apusuri, peisaje de la înălțime sau una-două scene de interior. Pentru un an atât de ploios au ieșit câteva poze bune, chiar dacă lipsesc clasicele cu maci, rapiță și lună plină.

Fiecare lună din 2014 e reprezentată de câte o poză dintre cele de mai jos. Și, la final, câteva care au rămas în plus.

Pozele mele din 2012 sunt aici, iar cele din 2013 – aici.

DSC_0397
Ianuarie 2014, cod portocaliu în Ploiești

DSC_0511
Februarie 2014, turle și turnuri … Citeste tot

Klaus Iohannis președinte: 7 consecințe economice ale alegerii unui “președinte neamț”

Zf-articol-1

sursă foto: zf.ro

Sigur că președintele nu influențează direct mediul de business. Și nici nu e treaba lui să adune oameni cu bani care să investească în România. Președintele României, oricare ar fi el, are același rol în dezvoltarea economică a unei țări cât are un tată de fată mare în alegerea pretendenților: pune presiune, își exercită influența, dă binecuvântări simbolice, plânge la nuntă.

Dar nu ia el decizia finală, decât dacă ar da cu pumnul în masă, iar pe Klaus Iohannis nu îl vedem în postura asta.

Cu cât fata este mai urâtă și mai leneșă, cu atât un … Citeste tot

Tour de France – lecție de marketing sportiv

Mereu când îi aud pe “investitorii” de la noi că ei nu scot bani dintr-un sport care strânge, uneori inexplicabil, câteva milioane de telespectatori în fața TV-urilor și alte câteva mii pe lună pe stadioane, mă gândesc oare cum reușește un sport de nișă precum ciclismul să producă atâția bani, an de an.

Într-o competiție în care ai mare noroc dacă vei vedea un ciclist la mai puțin de 3 m de tine, pentru câteva secunde.

Da, Turul Franței este o competiție de tradiție, cu ceva istorie în spate. Dar tradiția nu e un sponsor.

De fapt, tactica celor din … Citeste tot

Aversiunea freelancerilor față de clienți

Freelancerii nu lucrează ei pe cont propriu doar pentru că își permit. De multe ori ei sunt rezultatul propriei inadaptabilități  de a lucra cu și între alți oameni. Departe de a generaliza, observ că sunt mulți liber-profesioniști, dealtfel foarte pricepuți strict în ceea ce fac, care nu reușesc să comunice. Nu extrag informații relevante de la clienții lor, nu-și pot prezenta opiniile argumentativ, nu au abilități de a vinde corect sau de a-și impune variantele de proiect.

De aici și diversele reacții atunci când clienții nu sunt chiar pe gustul lor, al freelancerilor:

Clientul e prost/nehotărât, nu știe ce vrea. 

Citeste tot

De ce n-am mai scris pe blog

sorry-i-m-late.american-apparel-unisex-v-neck-tee.white.w760h760

În primul rând, atunci când am timp să scriu frecvent pe blog nu e semn bun. Asta înseamnă că proiectele sunt puține, timpul liber este mai mult, iar clienții nu prea mă bat la cap.

În al doilea rând, singura perioadă din zi în care pot scrie eficient articole este dimineața. Iar în ultimele două luni, mi-am rezervat diminețile pentru urgențe: deadline-uri la limită, lucruri de corectat urgent, emailuri primite noaptea la care trebuie să răspund prompt.

Ianuarie-Mai și Septembrie-Noiembrie sunt perioadele cele mai aglomerate. Companiile caută subcontractori, sunt perioade de dezvoltare, respectiv bilanț. Și tocmai pentru că nu sunt … Citeste tot

Citate inutile despre marketing și business

Acum 10-15 ani citatul era arma ideală într-o dispută verbală sau atunci când ai fi vrut să convingi pe cineva de ceva anume. Citatul denota astfel că ai citit mai mult decât interlocutorul tău și îți conferea acea aură de predicator intangibil (dacă nu cumva o fi pleonasm).

Citatul te face în general să pari mai inteligent decât ești cu adevărat, pentru că interpui pe altcineva într-o conversație în care tu nu ești de fapt în stare să spicuiești o propoziție îndeajuns de memorabilă sau convigătoare.

În era social media și a dezvoltării personale, citatele au luat o turnură abstractă. … Citeste tot

Logourile care mie mi-au plăcut dar n-au plăcut și la alții

Mock-up-Catalog-PIXEDEN

Aproximativ jumătate dintre proiectele mele de anul trecut au fost legate de design, din care mare parte identitate vizuală. Era inevitabil ca dintre toate logourile pe care le-am creat, câteva să nu fie acceptate. Fie pentru că nu au fost considerate potrivite de către clienți, ar fi fost prea complicat de utilizat sau, pur și simplu, afacerea care urma să folosească logoul nu s-a mai lansat.

Ba unele nici nu le-am trimis, considerându-le din start nepotrivite, chiar daca pe alocuri, conceptul mi-a surâs.

Am strâns așadar o colecție de logouri șomere, neînțelese care nu și-au găsit locul dar care mie … Citeste tot

Anul 2013 în pozele mele

182963_380547465387816_1959623072_n

N-a fost un an deloc rău. Pentru poze. Mult cer albastru cu vânt, zăpadă timpurie și apoi dusă tot timpuriu, aceleași peisaje urbane în ușoară schimbare, unghiuri noi de ochit. De oameni nu vorbesc pentru că nu fac portrete. Am ales pentru fiecare lună câte o poză care să-mi rezume 2013, așa cum l-am trăit eu. Începe cu alb și se termină cu ceață. Fără nicio interpretare.

Poate conține urme de maci, cireșe, rapiță, ciulini, struguri, pere și alte chestii mai mult sau mai puțin comestibile.

Anul 2013 în pozele mele

Ianuarie 2013, Cișmigiu

Ianuarie 2013, Cișmigiu

Februarie 2013, zăpadă în Brașov

Februarie 2013, zăpadă în Brașov

 … Citeste tot

Recomandări din offline #13

N-am mai scris de multișor pe blog și n-am mai recomandat și mai de mult lucruri interesante din afara internetului. O să-mi îndrept atenția – așa cum o fac de obicei – către filme mișto dar nu foarte cunoscute, mâncăruri pentru care merită să bălești, cărți de văzut, locuri de citit (sic), chestii de mirosit.

1. Nu mă atrag filmele de Crăciun în mod special. Deși am o plăcere aproape perversă de a mă uita la Home Alone 1 în fiecare an, majoritatea filmelor de Crăciun mi se par false și lipsite de substanță. Nu e cazul clasicului dar puțin … Citeste tot