În primul rând, atunci când am timp să scriu frecvent pe blog nu e semn bun. Asta înseamnă că proiectele sunt puține, timpul liber este mai mult, iar clienții nu prea mă bat la cap.
În al doilea rând, singura perioadă din zi în care pot scrie eficient articole este dimineața. Iar în ultimele două luni, mi-am rezervat diminețile pentru urgențe: deadline-uri la limită, lucruri de corectat urgent, emailuri primite noaptea la care trebuie să răspund prompt.
Ianuarie-Mai și Septembrie-Noiembrie sunt perioadele cele mai aglomerate. Companiile caută subcontractori, sunt perioade de dezvoltare, respectiv bilanț. Și tocmai pentru că nu sunt blogger de meserie, nu am reușit să îmi fac timp decât pentru niște drafturi care or să iasă și ele la iveală cât de curând.
Proiectele mele din ultimele 3 luni
Melliris este compania cu care colaborez încă de anul trecut și recunosc că este proiectul meu “de suflet”. Anul acesta am pus bazele direcțiilor strategice în online, am intensificat, împreună cu băieții de la DR Consultants, comunicarea pe facebook și pe blog.
Între timp, lucrăm la niște concepte de ambalaje și la materiale de promovare pentru piețe noi. Iar pentru următoarele luni, site-ul companiei va beneficia de un refresh. Nu suntem chiar la fel de harnici ca albinele, dar învățăm de la ele în fiecare zi.
Pe prietenii de la Regency recunosc că i-am cam neglijat în ultima perioadă, dar n-am uitat de ei și, după ce am lucrat migălos la brandingul mașinilor, pregătim zilele astea definitivarea materialelor de prezentare. Promit că or să ridice sprâncene.
Recunosc că inițial a fost provocator să lucrez la materialele Leonidas. Să gestionezi peste 100 de poze cu sortimente de praline, să le observi în detaliu, să dai zoom, să le cureți fundalul, să le așezi în context, să le simți textura – toate astea m-au trecut prin diferite stări, de la poftă incontrolabilă până la imunitate la praline.
După ce am pus la punct catalogul de Crăciun, februarie si martie au fost ocupate cu catalogul de mărțișor și cel de Paște. Și alte bannere, machete și newslettere.
Între timp însă, am pus și bazele strategiei de promovare ale ciocolateriei Leonidas din Brașov, iar Ana (PR) sunt singur că va face ca pralinele belgiene să fie mai cunoscute ca eclerele cu ciocolată pe sub Tâmpa.
Poate cel mai complex proiect din ultimul an a fost realizat împreună și cu ajutorul prietenilor de la Start Ukraine. Pe scurt, am realizat un studiu al pieței auto, cu estimare de potențial, cu focus pe segmentul de piese auto și service-uri auto. Apoi, parte din același proiect, am identificat potențiali parteneri de franciză pentru o companie poloneză cu un brand tânăr dar cunoscut, despre care o să vă povestesc în viitor. Și despre care o să auziți cu siguranță și în România.
Ne-am întâlnit cu aceste companii, ocazie cu care ne-am plimbat prin toată țara. A fost o experiență foarte benefică, am putut observa îndeaproape și cu alți ochi, o parte din mediul de business din România, caracteristicile infrastructurii atât de invocate și provocările curente alte proprietarilor de afaceri (din domeniun auto). Bogdan a avut un rol important în acest proiect și îi mulțumesc.
Pe lângă acestea, în ultimele 3 luni am mai lucrat la câteva proiecte de design punctuale, printre care Kamis Condimente și La Duicu. De asemenea, punem la cale un proiect frumos în Brașov, despre care nu vă spun nimic acum, doar că se adresează comunităților brașovene și că iau parte la el oameni mișto și cu inițiativă.
Mi-am împărțit așadar timpul între proiecte de design, comunicare online, studii de piață, marketing. Între albine, piese auto, imobiliare, praline și alte produse și servicii. N-a mai încăput aici și blogul meu, dar asta nu înseamnă că l-am abandonat. Am idei de infografice, analize noi și topuri de strategii de marketing. Și la vară presupun că o să am și ceva mai mult timp liber 🙂