Acum câteva luni am făcut o listă cu 16 logouri românești creative și frumoase, după care am avut în intenție să identific cele mai creative și practice site-uri românești. Treptat mi-am dat seama că această misiune este pentru moment greu de realizat. Nu am mai mult de 3 site-uri cu adevărat deosebite în listă. În schimb am dat peste alte câteva logouri românești care merită lăudate.
Încă o data trebuie să remarc că logourile frumoase nu sunt rezultatul întâmplării. Oameni profesioniști – companii sau freelanceri – își pun la bătaie experiența, inspirația și priceperea pentru a face creații “gândite”. Nici un brand de calitate nu se naște bătând din palme sau rugând secretara să facă design.
De remarcat și apetitul crescut al unor profesionști (arhitecți, avocați, motivatori) de a se brandui. Oamenii cu adevărat profesionști prețuiesc puterea brandingului personal și văd o valoare în asta. Aceștia cunosc aportul pe care îl poate aduce un profesionist în design. Este un cerc al profesionalismului care, dacă s-ar extinde, tot mediul de afaceri ar avea de câștigat.
De asemenea, sunt multe creații care meritau menționate dar care nu se ridică la rangul de logouri profesioniste deoarece nu sunt folosite cu consecvență: sunt prezente în mai multe variante complet diferite sau sunt utilizate fără nicio regulă.
Cele 10 logouri românești frumoase și autorii lor:
domeniu: design vestimentar
designer: necunoscut
Acest logo iese din clișeul semnăturilor cu scris inteligibil și total nerealist din domeniul creațiilor vestimentare. Este în schimb curat, îndrăzneț și cu personalitate.
domeniu: imobiliare
designer: Brandient
Nu știu cum mi-a scăpat acest logo data trecută. Este unul dintre cele mai riscante proiecte de branding pe care le-am văzut, un design aglomerat, multi-color care transmite multe. Are totuși o eleganță cuidată.
domeniu: servicii (arhitectură)
designer: Octavian Belintan
Simplu și fără prea multă poezie, se asociază perfect domeniului dar și proiectelor prezentate: funcționale, pragmatice, fără interpretări inutile.
domeniu: imobiliare
designer: necunoscut
Este greu să găsești ceva diferit în imobiliare. Intenționat sau nu, cei de la Alphaville Brașov reușesc să se distingă pe piața locală prin comunicare și cu ajutorul acestui logo.
domeniu: servicii (muzică)
designer: Cosmin Cuciureanu
Este unul dintre cele mai bune logouri (și site-uri de prezentare) pe care le-am văzut în ultimul timp. Mai ales prin felul în care este folosit și pus în evidență, logoul te face să te gândești că ai de-aface cu niște profesioniști la care trebuie să apelezi.
domeniu: servicii (design, web-design)
designer: Mihiș Alexandru
Designerii buni reușesc rareori să fie inspirați și in ceea ce privește propriul brand. Mihiș oferă o excepție. Dacă îi vezi logoul, vrei neapărat să-i vezi și portofoliu.
domeniu: financiar (creditare)
designer: Brandient
Fără prea mult simbolism (sau cel puțin prea discret pentru gustul meu), cei de la Brandient au reușit să exprime prin acest design exact ceea ce trebuia: încredere fără să prea multă rigiditate.
domeniu: IT (antivirus)
designer: Brandient
Puține lucruri de adăugat pentru unul dintre cele mai puternice branduri autohtone și una dintre cele mai eficiente povești de rebranding. Felul în care este folosit în diferitele medii de promovare arată că nu oricine poate fi pregătit să și folosească un branding de valoare.
domeniu: servicii (sisteme de încălzire)
designer: Balazs Szabo
Vesel și expresiv, am impresia că acest logo este maxim de eficient pentru un astfel de domeniu.
domeniu: alimentar (lactate)
designer: necunoscut
Poate această creație nu vi se pare deosebită. Dar nu poți înțelege valoarea unui design judecând doar din fața calculatorului. La Colline se distinge pe o piață foarte aglomerată (a lactatelor), acolo unde rafturile sunt toate albastre și albe. Este dealtfel și singura companie specializată 100% în produse din lapte de capră.
One comment
Bitdefender = artă.
Mihiș e creativ, dar tăietura lui ”ș” îmi creează un disconfort.
Palas Iași – riscant, într-adevăr. Totuși, atunci când apelezi la formule controlat-dezordonate, ai mai multă larghețe, pentru că nu se cere rigurozitate, ca în cazul logourilor cu tăieturi și curbe precise. Aici, ansamblu funcționează, deci scop atins.
Restul mi se par ok, dar la Ambient aș schimba fontul sau spațierea literelor. S-au încălcat principii de bază ale designului aici.